16 Ocak 2017 Pazartesi

SAP'de Depolama Bölgeleri Oluşturma İşlemi


  SAP'de Depolama Bölgeleri Oluşturma İşlemi "MM ve SD" 


   Bu yazımda SAP MM ve SD modüllerinde mevcut olan "Depolama bölgesinin" nasıl oluşturulacağını anlatmaya çalışacağım. 
  Bu işlem için kullanılmakta olan İşlem Kodu: "OX09" dur. 
  İşlem adımlarını incelemeye başlayalım: 

Adım 1: Komut satırına "SPRO" işlem kodu girilir ve enter(girişe) basılır. 


Adım 2: SAP Reference IMG simgesi üzerine tıklanır.



Adım 3: Aşağıdaki ekran görüntüsüne göre menü yolu izlenir ve depolama yeri uyarlanır(tanımlanır).
Bu adımlar şu şekilde olmaktadır:
  IMG Menu Path: SPRO->SAP Customizing Implementation Guide-> Enterprise Structure Definition-> Material Management -> Maintain Stroge Location.



Adım 4: Depolama bölgesi yapılandırılan tesis anahtarı girilir ve enter(girişe) basılır. "OX09" işlem kodu doğrudan bu adıma gelmemize olanak sağlamaktadır.

Adım 5: Yeni depolama bölgesi oluşturmak için yeni veri girişleri yapılır.



Adım 6: Depolama bölgesi anahtarı ve depolama bölgesinin tanımı girilir.



Adım 7: Depolama yerleri seçilir ve depolama bölgeleri ile ilgili adres üzerine çift tıklayarak bir sonraki aşamaya geçilir.


Adım 8: Depolama bölgeleri ile ilgili adres simgesinin üzerine çift tıklandıktan sonra, yeni girişler üzerine tıklanır ve numara alanında rakam verilir. Bu ekranda, save ikonuna tıkladıktan sonra, adım 9'a geçilir.


Adım 9: Bu aşamada, depolama bölgelerinin adresi güncellenir.



  Adres güncellendikten sonra kaydet ikonuna tıklanır. Böylece, yeni depolama bölgelerimiz oluşturulmuş olur. "mb52" kodumuz ile oluşturulan depolama alanlarımızı görüntüleyebilme imkanı bulunmaktadır.




Sürçi Lisan Ettiysem Affola
Saygı ve Sevgiler
Mustafa Güven









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder