17 Ocak 2017 Salı

SAP MM’DE SATINALMA ORGANİZASYONU OLUŞTURMA İŞLEMİ


SAP MM’DE SATIN ALMA ORGANİZASYONU OLUŞTURMA İŞLEMİ


    Bu yazımda SAP MM modülünde mevcut olan satın alma organizasyonun nasıl oluşturulacağını adım adım anlatmaya çalışacağım.
  Bu işlem için SAP'de kullanılmakta olan işlem kodu "OX08"dir.
  Satın alma organizasyonu oluşturmak için izlenecek olan adımlar şu şekildedir:


Adım 1: SAP komut satırına "SPRO" işlem kodu girilir.



Adım 2: SAP Reference IMG simgesi üzerine tıklanır.




Adım 3: Yeni satın alma organizasyonu oluşturmak için, aşağıdaki ekran görüntüsüne göre menü yolu izlenir.

IMG Menü Yolu: Customizing Implementation Guide -> Enterprise Structure -> Definition -> Material Management -> Maintain -> Maintain Purchasing Organisation.



Adım 4: Bu adımda, yeni veri girişleri simgesi üzerine tıklayarak gerekli bilgileri sisteme giriş yapabiliriz. SAP işlem kodlarından "OX08" kodu doğrudan bu adıma gelmemize olanak sağlamaktadır.



Adım 5: Aşağıdaki veriler güncellendikten sonra enter(girişe) basılır.




Satın alma Organizasyonu Bölümüne: Satın alma organizasyonunu belirleyen 4 haneli anahtar girilir.

Satın alma Organizasyonunun Tanımı: Satın alma organizasyonunun tanımı güncelleyin.


Adım 6: Kaydet ikonu üzerine tıklayın.



Satın alma Organizasyonu, SAP malzeme yönetiminde başarılı bir şekilde oluşturulmuş olur. 



Sürçi Lisan Ettiysem Affola
Sevgiler ve Saygılar 
Mustafa Güven 
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder