FİBA BANKA VE RENAULT İŞBİLİKÇİ REKLAM ÖRNEGİ
Bireyler,
günlük yaşamlarında kitle iletişim araçları olan TV, radyo, açık hava
reklamları, toplu taşıma araç reklamları, gazete, dergi, internet, doğrudan
posta kanallarına sürekli maruz kalmaktadır. Reklamlar, bazen
pozitif olarak görülebilirken, bazen hoşlanılmayabilir niteliktedir. Bazı
reklamlar bilgi verici, ikna edici veya eğlendirici iken bazıları sıkıcı veya
rahatsız edici olabilmektedir. Reklam kişiye özel olmayan hedef kitleye ulaşmak
için kitlesel iletişim araçlarıyla yapılan bir tür pazarlama tekniğidir.
Kuruluşlar reklamı kullanarak zengin yoksul ayrımı, kültür farklılığı, ilgi
alanı gözetmeksizin her türden bireye ulaşmaya çalışmaktadır. Örneğin damga
pulu toplayan özel bir müşteri grubundan, spor ayakkabılarına ilgi duyan genel
bir gruba kadar herkese hitap etmektedir. Reklamcıların birinci amacı,
reklamları sevdirmektir, ikinci amacı ise satışları artırmaktır ancak bu %100
olacak diyemeyiz, üçüncü bir amacı markayı tanıtmak ve hatırda kalmasını
sağlamaktır. Reklam marka farkındalığı ve değeri için önemlidir. Örneğin MalBoro
sigara reklamlarında at üstünde giden kovboyu göstererek erkek sigarası imajını
oluşturuken, EVE sigara kadın figürü kullanarak bayanlara hitap eden bir sigara
imajını oluşturmuştur. Bir ürünün tanıtımının reklam olabilmesi için para
harcanması gerekmektedir. Eğer tanıtıma para harcanmıyorsa bu PR(Halkla
ilişkiler) olmaktadır. Örneğin futbol takımlarında formalar üzerindeki firma
logoları PR uygulamasıdır. Türkiyede ilk PR uygulamasına Sayın Neşe Erberk
Hanım’ın Renault 9 otomobil sahibi olması gösterilebilir. Aşağıda görüldüğü
üzere gazete, Sayın Neşe Hanım’ın araba sahibi olması haberini paylaşırken Renault
firmasının da reklamını yapmış olmaktadır.
Reklamdan kısaca
bahsettikten sonra. Bu yazımda İşbirliğine dayalı reklamdan bahsetmeye
çalışacağım ve bunu 25.05.2016’de objektiflerime takılan güncel bir örnek ile siz
değerli okurlarıma sunmaya çalışacağım.
İşbirliğine dayalı reklam, iki veya daha
fazla ticari kuruluşun reklam maliyetlerini paylaşmak için bir araya gelmeleri
durumudur. Üreticiler genellikle yeni bir ürünü, satışını artırmak veya
piyasaya sürmek için dağıtıcı ve perakendecilere işbirliğine dayalı reklam
sunarlar. Firmalar pazarlama planlarını oluştururken, işbirliğine dayalı
reklamın çeşitli avantajlarını dikkate almaları gerekir.
İşbirliğine
dayalı reklamın ilk avantajlarından biri, başka firmalar ile reklamlarınızı paylaşarak
reklam gelirlerinizi azaltma yeteneğidir. Örneğin, yerel gazetenizde tam sayfa
reklamda çıkabilmek için size hediye olarak verilen ürünler satan diğer yerel
bir bayi ile birlikte çalışabilirsiniz. Masrafları paylaşmak ücretin yarısını
ödeyeceğiniz anlamına gelir ama yine de tam sayfa bir reklamda görünürsünüz.
Yukarıdaki araba reklamında olduğu gibi Fiba Banka ve Renault, markalarını
tanıtabilmek adına belirli % ile reklam gelirlerini paylaşmışlardır.
Bu
yönetimin ikinci bir avantajı, ürünün iki önemli yol ile sergilenmesini
artırır. İlk olarak, işbirliğine dayalı bir reklam proğramının faydası
sayesinde şirketinizin reklamızın bireyler tarafından görülmesini artırma
hususunda reklam kuruluşlarına daha fazla para yatırımı yapma olanağı sağlamaktadır.
İkinci olarak, işbirliğine dayalı reklam planında büyük üretici ile birlikte
çalışıldığından dolayı, şirketin pazarlama gücünden yararlanılacaktır. Fiba
banka için değerlendirecek olursak, şube sayılarını ve müşteri ağını
genişletmek için Renault firması ile işbirliği yapmayı tercih etmiştir.
Şirketinizin uluslararası bilinen bir üretici ile yanyana beraber görülecek
olması, şirketin genel görünürlüğünü geliştirecektir.
Bu
yöntemin üçüncü bir avantajı, önde gelen imalatçılar gibi daha büyük şirketler,
ürünlerinin reklamını yapacak daha etkili yollar bulmak için zaman ve para
harcarlar. Bu büyük kuruluşlar, işbirliğine dayalı reklam programına dahil
olduğunda, diğer firmaların tecrübelerinden ve bilgilerinden yeni bilgiler
edinecektir. Kendi reklamlarımızı büyük
organizasyonlardan öğrenerek pazarlama dersleri uygulanabilir. Yani işbirlikçi
reklam yönetiminde paydaşlar birbirlerinden kor becerilerini öğrenme fırsatı
bulabilmektedirler.
Bu
yöntemin dördüncü bir avantajı,özellikle yeni şehirlerde, ülkelerde başka
şirketler ile ortaklık kurmak, şirketlere büyüme fırsatı sunma olanağı sağlar
ve finansal açıdan reklamda para tasarrufu etmeyi sağlar. Firma kendi ürününü bir başka firma ile
birlikte sergileyince, diğer firmanın ürününe olan tüketicilerinde ilgisini
çekmiş olacaktır. Örneğin eğer özel
elbise ürünlerinin küçük bir işletme üreticisiyseniz, yeni pazarlarda
perakendeci, müşteri/hedef kitlenizi genişletmek için işbirliğine dayalı bir
reklam programı sunulabilir. Yukarıdaki araba ve banka reklamında, Fiba banka
şubesine gelenler Renault marka arabasını görme şansı bulacaklardır diğer
yandan ise Renault marka araba almak isteyenler Fiba Bankayı tanıma şansı bulacaktır.
İş
Takibi güçlü , Paylaşımcı, Araştırmacı, Analiz yönü güçlü özelliklerim ile fırsat
buldukça yazılarımı siz değerli dostlarımla paylaşmaya çalışacağım.
Sürç‐i lisan ettiysem
affola.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder