8 Şubat 2017 Çarşamba

İş Birlikçi Reklam Örneği


FİBA BANKA VE RENAULT İŞBİLİKÇİ REKLAM ÖRNEGİ



Bireyler, günlük yaşamlarında kitle iletişim araçları olan TV, radyo, açık hava reklamları, toplu taşıma araç reklamları, gazete, dergi, internet, doğrudan posta kanallarına  sürekli maruz kalmaktadır. Reklamlar, bazen pozitif olarak görülebilirken, bazen hoşlanılmayabilir niteliktedir. Bazı reklamlar bilgi verici, ikna edici veya eğlendirici iken bazıları sıkıcı veya rahatsız edici olabilmektedir. Reklam kişiye özel olmayan hedef kitleye ulaşmak için kitlesel iletişim araçlarıyla yapılan bir tür pazarlama tekniğidir. Kuruluşlar reklamı kullanarak zengin yoksul ayrımı, kültür farklılığı, ilgi alanı gözetmeksizin her türden bireye ulaşmaya çalışmaktadır. Örneğin damga pulu toplayan özel bir müşteri grubundan, spor ayakkabılarına ilgi duyan genel bir gruba kadar herkese hitap etmektedir. Reklamcıların birinci amacı, reklamları sevdirmektir, ikinci amacı ise satışları artırmaktır ancak bu %100 olacak diyemeyiz, üçüncü bir amacı markayı tanıtmak ve hatırda kalmasını sağlamaktır. Reklam marka farkındalığı ve değeri için önemlidir. Örneğin MalBoro sigara reklamlarında at üstünde giden kovboyu göstererek erkek sigarası imajını oluşturuken, EVE sigara kadın figürü kullanarak bayanlara hitap eden bir sigara imajını oluşturmuştur. Bir ürünün tanıtımının reklam olabilmesi için para harcanması gerekmektedir. Eğer tanıtıma para harcanmıyorsa bu PR(Halkla ilişkiler) olmaktadır. Örneğin futbol takımlarında formalar üzerindeki firma logoları PR uygulamasıdır. Türkiyede ilk PR uygulamasına Sayın Neşe Erberk Hanım’ın Renault 9 otomobil sahibi olması gösterilebilir. Aşağıda görüldüğü üzere gazete, Sayın Neşe Hanım’ın araba sahibi olması haberini paylaşırken Renault firmasının da reklamını yapmış olmaktadır.


  Reklamdan kısaca bahsettikten sonra. Bu yazımda İşbirliğine dayalı reklamdan bahsetmeye çalışacağım ve bunu 25.05.2016’de objektiflerime takılan güncel bir örnek ile siz değerli okurlarıma sunmaya çalışacağım.

  İşbirliğine dayalı reklam, iki veya daha fazla ticari kuruluşun reklam maliyetlerini paylaşmak için bir araya gelmeleri durumudur. Üreticiler genellikle yeni bir ürünü, satışını artırmak veya piyasaya sürmek için dağıtıcı ve perakendecilere işbirliğine dayalı reklam sunarlar. Firmalar pazarlama planlarını oluştururken, işbirliğine dayalı reklamın çeşitli avantajlarını dikkate almaları gerekir.
  
İşbirliğine dayalı reklamın ilk avantajlarından biri, başka firmalar ile reklamlarınızı paylaşarak reklam gelirlerinizi azaltma yeteneğidir. Örneğin, yerel gazetenizde tam sayfa reklamda çıkabilmek için size hediye olarak verilen ürünler satan diğer yerel bir bayi ile birlikte çalışabilirsiniz. Masrafları paylaşmak ücretin yarısını ödeyeceğiniz anlamına gelir ama yine de tam sayfa bir reklamda görünürsünüz. Yukarıdaki araba reklamında olduğu gibi Fiba Banka ve Renault, markalarını tanıtabilmek adına belirli % ile reklam gelirlerini paylaşmışlardır.

Bu yönetimin ikinci bir avantajı, ürünün iki önemli yol ile sergilenmesini artırır. İlk olarak, işbirliğine dayalı bir reklam proğramının faydası sayesinde şirketinizin reklamızın bireyler tarafından görülmesini artırma hususunda reklam kuruluşlarına daha fazla para yatırımı yapma olanağı sağlamaktadır. İkinci olarak, işbirliğine dayalı reklam planında büyük üretici ile birlikte çalışıldığından dolayı, şirketin pazarlama gücünden yararlanılacaktır. Fiba banka için değerlendirecek olursak, şube sayılarını ve müşteri ağını genişletmek için Renault firması ile işbirliği yapmayı tercih etmiştir. Şirketinizin uluslararası bilinen bir üretici ile yanyana beraber görülecek olması, şirketin genel görünürlüğünü geliştirecektir.

Bu yöntemin üçüncü bir avantajı, önde gelen imalatçılar gibi daha büyük şirketler, ürünlerinin reklamını yapacak daha etkili yollar bulmak için zaman ve para harcarlar. Bu büyük kuruluşlar, işbirliğine dayalı reklam programına dahil olduğunda, diğer firmaların tecrübelerinden ve bilgilerinden yeni bilgiler edinecektir.  Kendi reklamlarımızı büyük organizasyonlardan öğrenerek pazarlama dersleri uygulanabilir. Yani işbirlikçi reklam yönetiminde paydaşlar birbirlerinden kor becerilerini öğrenme fırsatı bulabilmektedirler.

Bu yöntemin dördüncü bir avantajı,özellikle yeni şehirlerde, ülkelerde başka şirketler ile ortaklık kurmak, şirketlere büyüme fırsatı sunma olanağı sağlar ve finansal açıdan reklamda para tasarrufu etmeyi sağlar.  Firma kendi ürününü bir başka firma ile birlikte sergileyince, diğer firmanın ürününe olan tüketicilerinde ilgisini çekmiş olacaktır.  Örneğin eğer özel elbise ürünlerinin küçük bir işletme üreticisiyseniz, yeni pazarlarda perakendeci, müşteri/hedef kitlenizi genişletmek için işbirliğine dayalı bir reklam programı sunulabilir. Yukarıdaki araba ve banka reklamında, Fiba banka şubesine gelenler Renault marka arabasını görme şansı bulacaklardır diğer yandan ise Renault marka araba almak isteyenler Fiba Bankayı tanıma şansı bulacaktır.

İş Takibi güçlü , Paylaşımcı, Araştırmacı, Analiz yönü güçlü özelliklerim ile fırsat buldukça yazılarımı siz değerli dostlarımla paylaşmaya çalışacağım.

Sürçi lisan ettiysem affola. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder