14 Ocak 2017 Cumartesi

SAP'de Şirkete Şirket Kodu Atama İşlemi



  Bu yazımda, SAP MM ve FICO modüllerinde bir şirkete, şirket kodu atama işleminin nasıl yapılacağını adım adım anlatmaya çalışacağım.

  Bu işlemi yapmak için kullanılan kısa yol işlem kodu: "OX16"dır. Bu işlem kodunu kullanmadan şirket kodu atama işleminin nasıl yapılacağını adım adım anlatmaya çalışacağım.

Adım 1: Komut satırına "SPRO" işlem kodu girilir.



Adım 2: "SAP Reference IMG" seçilir.


Adım 3: Aşağıda görülmekte olan ekran görüntüsüne göre şu adımları izleriz:

SPRO->IMG Reference->Enterprise Structure(Kurumsal yapı)->Assignment(Atama)->Financial Accounting(Finansal Muhasebe)->Assign Company Code to Company(Şirkete şirket kodu atama).



Adım 4: "OX16" işlem kodu, doğrudan adım4'e gelmemize olanak sağlamaktadır. 

İlk olarak karşımıza gelen Change View "Assign Company Code->Company": Overview ekranında konum(position) sekmesi seçilir. 
   

İkinci olarak açılan yeni pencerede, atanmasını istediğimiz şirket kodu güncellenir ve Enter'a basılır.




Adım 5: Bu adımda şirket alanındaki şirket ID(kimliği) güncellenir ve kaydet simgesine tıklanır.





Adım 6: Kaydet simgesine tıkladıktan sonra, ekrana gelen onay isteği sayfasında aşama kabul edilince AD06 şirket kodu, "ADARSH" şirketine atanmış olur.




Müşteri gereksinimlerine dayalı olarak SAP'de birden fazla şirket kodu oluşturulmasına olanak sağlanmaktadır. Artık ticari faaliyetlerinizin tanımlanmış belirli bölümleri veya alanları olan iş alanlarınızı yapılandırma imkanına sahip olursunuz.


Sürçi Lisans Ettiysem Affola.
Sevgiler ve Saygılar
Mustafa Güven





























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder