8 Ocak 2017 Pazar

SAP MM Modülüne Genel Bir Bakış



 SAP ERP( Kurumsal Kaynak planlama), Zaman ve maliyet gibi çeşitli faktörleri göz önüne alan tüm bilgileri tek bir yazılımda birleştiren ticari bir yazılımdır. Kuruluşlar SAP'nin yardımıyla iş taleplerini kolayca karşılayabilmektedirler.


 SAP İş Süreci:
SAP MM, Malzeme yönetim sistemi olarak bilinir. SAP MM aşağıda belirtilen iş süreçlerinde rol almaktadır:
·      SAP’da bir iş süreci, Modül olarak adlandırılır.
·    SAP Malzeme Yönetimi(MM); lojistik alanının bir parçasıdır ve bir organizasyonun tedarik yönetimine yardımcı olur.
·    Malzeme yönetiminin tüm durumlarını destekler( Planlama, kontrol v.b).
·     SAP MM satış ve dağıtım, üretim planlama, tesis bakımı, proje sistemleri, malzeme yönetim modülünün üzerinde özellikle ilgilendiği depo yönetimi gibi modülleri birleştiren lojistik alanının belkemiğidir.
SAP MM’in özellikleri:
SAP MM sisteminin özellikleri aşağıdaki gibidir:
·      SAP MM, malzeme yönetimi ve envanter yönetimi ile ilgili SAP modüllerinden biridir.
·       Malzeme yönetim süresi, organizasyonun malzeme sıkıntısı veya tedarik zinciri yönetiminde aksaklıkları olmamasını garanti altına alır. SAP MM tedarik hızını artırmayı sağlamasının yanısıra malzeme yönetim süreçlerini zaman verimliliği ve maliyet verimliliği ile daha düzgün bir hale getirmektedir.  
·    SAP MM verimliliği artırmak, maliyetleri düşürmek ve ilerlemeyi artırmak amacıyla bir organizasyonun malzeme kaynaklarını ( ürünler veya hizmetleri) yönetmekle ilgilenmektedir.
·   SAP MM tedarik süreci, ana veri ( Malzeme ve satıcı), hesap tayini ve malzemenin değerlendirilmesi, envanter yönetimi, fatura doğrulama, malzeme gereksinim planlama gibi süreçler ile ilgilenmektedir. 
   Sürçi Lisan Ettiysem Affola.
   Sevgiler ve Saygılar 
   Mustafa Güven 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder