9 Ocak 2017 Pazartesi

FICO-MM-SD modüllerinde Şirket Tanımlama


SAP'de şirket tanımlama:

  Şirket, ilgili ticari kanunlara göre bireysel mali tabloların düzenleneceği organizasyon birimidir. Bir şirket, bir veya daha fazla şirket kodundan oluşabilmektedir. Bir şirketin kayıtlı ticari işlemleri, yerel para birimi üzerinden yapılmaktadır. Bir şirket bünyesindeki bütün şirket kodlarında aynı hesap cetveli ve aynı mali/hesap yılı kullanılmak zorunludur.
  Şirket tanımlama SAP'nin FICO modülü başta olmak üzere MM ve SD modüllerinde de kullanılmaktadır.

SAP'de Şirket Tanımlamanın Yolu: 

 SAP resim yolu: "SPRO" kodu ile şirket tanımlama işlemini yapabiliriz. Ayrıca, "OX15" işlem kodu ile bir kaç adımı atlayarak doğrudan şirketimizi tanımlayabiliriz.

Adım 1: 

  Komut satırına "SPRO" işlem kodu girilir ve enter'a basılır. 



Adım 2: 

  Bir sonraki uyarlama aşamasında, proje ekranında ki "SAP Reference IMG" imgesi seçilmektedir.




Adım 3: 

   "SAP Reference IMG" seçildikten sonra, şirket oluşturmak için "Şirket Tanımlama"(Define Company) uygulama ikonu seçilir. "OX15" işlem kodunu yazdığımız zaman doğrudan adım 3'e geçebiliriz. 




Adım 4: 

  Adım 4'te, adım 3'teki "Şirket Tanımlama"(Define Company) uygulama ikonu seçildikten sonra aşağıdaki ekran önümüze gelecektir.




Adım 5: 

  Artık yeni bir şirket oluşturmak için "Yeni girdi"(New Entry) simgesini seçerek, şirket bilgilerini girebiliriz.



Not: Yeni bir şirket oluştururken dikkat edilmesi gerekenler: 

 1) Grup şirketini gösteren 6 karakterlik alfasayısal kod anahtarı girilir.

 2) Şirketinizin adı girilir.

 3) Adres, cadde ismi, posta kutusu, posta kodu ve şehir gibi detaylı bilgiler güncellenir. 

 4) Şirketin ülke kodu seçilir. 

 5) Dil anahtarı seçilir. 

 6) Şirket için, yerel para birimi seçilir( Ayrıca şirket kodu para birimi olarakta bilinir) 

 7) Gerekli bilgiler güncellendikten sonra Kaydet simgesine Tıklayarak veya "CTRL+S" ile tüm bilgiler kaydedilmektedir. 

Sürçi Lisan Ettiysem Affola.
Sevgiler ve Saygılar
Mustafa Güven 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder