26 Ocak 2017 Perşembe

FI MODÜLÜNDE ŞİRKET KODU TANIMLAMA İŞLEMİ


SAP FI MODÜLÜNDE ŞİRKET KODU TANIMLAMA İŞLEMİ

SAP'de şirket kodu nedir ? 




  SAP'de şirket kodu bilanço ve kar-zarar durum mali tablolarının oluşturulduğu, iç ve dış raporlamada kullanılan organizasyon birimidir. SAP'de şirket kodu tanımlamak zorunludur. Tüm şirket kodları, aynı hesap hesap cetvelleri (COA) ve Mali yılı(FY)'yi kullanmak zorundadırlar ancak şirket para birimleri, müşteri gereksinimlerine göre farklılaşabilir. SAP'de şirket kodu, "OX02" işlem kodu kullanılarak tanımlanabilir. 
   Eğer SAP'de birden fazla şirket kodu oluşturacaksanız, şirket kodu özelliklerini nasıl oluşturacağınıza karar vermelisiniz. 

 - Tüm şirket kodu için belirli paramatreler manuel olarak tutulur. 
- Bir şirket kodunda özellik tutulur ve diğer oluşturulan şirket kodlarına belirli parametreler kopyalanır.
 - Şirket, merkezi olarak/merkez dışı olarak organize edilir. 

Kısaca şirket kodunun tanımından bahsettikten sonra, SAP'de adım adım "şirket kodu tanımlama" işlemini  anlatmaya çalışacağım. 

   Adım 1:  "SPRO" işlem kodu girilir ve enter(girişe) basılır. 



Adım 2: "SAP Reference IMG" simgesi üzerine tıklanır.





Adım 3: Aşağıdaki Menü yolunda görülmekte olan yol izlenerek "Edit, Copy, Delete, Check company code" aşamasına gelinir.

Enterprise structure => Definition => Financial Accounting => Edit, Copy, Delete, Check company code.




Adım 4:  İşlem ekranı üzerinde " Edit, Copy, Delete, Check Company" kodu seçilir. 




Adım 5: 

"Şirket Kodu" değiştirme ekranı üzerinde: Giriş ekranında, yeni veri girişleri sekmesi seçilir (F5).
  Bu ekran gereksinimlerinize göre yeni bir şirket kodu oluşturmanıza veya mevcut şirket kodunu düzenlemenize olanak sağlamaktadır. Eğer mevcut şirket kodundan veri kopyalamak isterseniz "copy, delete, check company code" sekmesini seçerek, mevcut şirket kodu datasından kopyalama yapmanıza olanak sağlamaktadır.

     SAP işlem kodlarından "OX02" doğrudan bu adıma gelmemize olanak sağlamaktadır. 




Adım 6: 


 Bu adımda şu adımlar güncellenir: 

 1)  Şirket Kodu: Şirket kodunu tanımlama için kullanılan 4 haneli alfanümerik kod girilir. Nümerik koda sahip yeni şirket kodu oluşturmak daha avantajlıdır.

 2) Şirket Adı: Şirket kodunun tanımlı adı güncellenir. Sistem, 25 alfa nümerik koda kadar güncellemeye olanak sağlamaktadır. 


Adım 7: 



 Ek Bilgiler : 

 Şehir: Şirket kodunun konumunun bulunduğu, şehir adı güncellenir. Sistemler, 25 karaktere kadar güncellemeye olanak sağlamaktadır.

 Ülke: Şirket kodunun konumunun bulunduğu ülke adı güncellenir.

 Para Birimi: Şirketin faaliyet gösterdiği para birimi alanı güncellenir.

 Dil: Şirket koduna varsayılan dil kimliği girilir.

Adım 8:

Tüm zorunlu veriler güncellendikten sonra (ctrl+s) veya kaydet butonuna tıklanır ve otomatik olarak
genel adres veri ekranına geçilir. Ünvan, İsim, Arama terimleri, Cadde adresi, Posta kutusu ve iletişim gibi bilgiler güncellenir. Tüm adres detayları, "SADR tablosunda" depolanır.

Tüm gerekli bilgiler güncellendikten sonra, uyarlama gereksinim sayısı kaydedilir.
Artık uyarlama talep numaramızı sorgulayabilir, talep numaramızı seçebilir ve verilerimizi kaydedebiliriz.



Sürçi Lisans Ettiysem Affola
Saygılar
Mustafa Güven 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder