SAP CRM-1
Merhabalar, bu yazımda MBA yüksek lisansında almış olduğum reklam ve pazarlama derslerinden öğrendiklerim ve aynı zamanda dijital dünyanın son yıllarda öneminin artmaya başlaması ile ilgi alanım olan SAP-CRM ile ilgili bildiklerimi paylaşmaya çalışacağım.
Yazılarıma katkı sağlarsanız memnun olurum. Birlikten kuvvet doğar atasözünü her daim iş ve hayat yaşamında önem veririm.
CRM Nedir?
CRM " Müşteri ilişkileri Yöntemi" anlamına gelmektedir. Müşteri ilişkilerini organize bir yol ile yönetmeye yardımcı olan bir dizi metotlar ve araçlara sahiptir.
Günümüzdeki rekabet gücü yüksek olan iş çevresinde tüm şirketlerin odak noktası, en değerli varlıkları olan müşteriler üzerinde yoğunlaşmaktır. Böylece şirketler, müşterilerinin gereksinimlerini karşılayabilecek kullanıcı dostu, kolaylıkla uyarlanabilir, tamamen entegre edilebilir ve esnek bir şekilde uygulanabilen uygun bir yazılım çözümünü her daim talep etmektedirler.
Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri etkileşimlerini optimize etmek için kullanılan bir iş stratejisidir. Sistem, müşterilerin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini anlamamıza olanak sağlamaktadır.
SAP CRM Modülü nedir ve neden kullanılmaktadır?
CRM Nedir?
CRM " Müşteri ilişkileri Yöntemi" anlamına gelmektedir. Müşteri ilişkilerini organize bir yol ile yönetmeye yardımcı olan bir dizi metotlar ve araçlara sahiptir.
Günümüzdeki rekabet gücü yüksek olan iş çevresinde tüm şirketlerin odak noktası, en değerli varlıkları olan müşteriler üzerinde yoğunlaşmaktır. Böylece şirketler, müşterilerinin gereksinimlerini karşılayabilecek kullanıcı dostu, kolaylıkla uyarlanabilir, tamamen entegre edilebilir ve esnek bir şekilde uygulanabilen uygun bir yazılım çözümünü her daim talep etmektedirler.
Müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri etkileşimlerini optimize etmek için kullanılan bir iş stratejisidir. Sistem, müşterilerin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini anlamamıza olanak sağlamaktadır.
SAP CRM Modülü nedir ve neden kullanılmaktadır?
SAP CRM, SAP tarafından sağlanan ve pek çok iş süreci için kullanılan CRM aracıdır. SAP CRM, SAP iş paketinin bir parçasıdır. SAP CRM'de özelleştirilmiş iş süreçleri diğer SAP modülleri ve SAP dışı olan sistemler ile uygulanabilmektedir. Aynı zamanda CRM stratejilerine erişimde yardımcı olmaktadır.
SAP CRM, bir firmanın müşterileri ile bağlı kalmasına yardımcı olmaktadır. Bu yol ile firma, müşterilerinin esas gereksinimi olan hizmet ve ürün tiplerindeki müşteri beklentilerini karşılayabilmektedir.
SAP CRM ayrıca şirketinizle bağlantı kuran müşteri ile ilgili, bağlantı kurduğu kanaldan bağımsız olarak düzenli ve gerçek bilgiler alınmasına olanak sağlamaktadır. Buna "Single face to customer" denilmektedir.
SAP CRM'e Genel Bakış:
SAP'nin "SAP İş Paketi", esnek ve açık destek uygulamaları, veritabanları, donanım platformlarıyla çözümler sunmaktadır.
SAP çözümlerinden "SAP İş Paketi'nin" unsurları şunlardır:
1) SAP CRM - Müşteri İlişkileri Yönetimi
2) SAP PLM - Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi
3) SAP SCM - Tedarik Zinciri Yönetimi
4) SAP SRM - Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
5) SAP ERP - Kaynak Planlama Yönetimi dir.
SAP CRM ayrıca şirketinizle bağlantı kuran müşteri ile ilgili, bağlantı kurduğu kanaldan bağımsız olarak düzenli ve gerçek bilgiler alınmasına olanak sağlamaktadır. Buna "Single face to customer" denilmektedir.
SAP CRM'e Genel Bakış:
SAP'nin "SAP İş Paketi", esnek ve açık destek uygulamaları, veritabanları, donanım platformlarıyla çözümler sunmaktadır.
SAP çözümlerinden "SAP İş Paketi'nin" unsurları şunlardır:
1) SAP CRM - Müşteri İlişkileri Yönetimi
2) SAP PLM - Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi
3) SAP SCM - Tedarik Zinciri Yönetimi
4) SAP SRM - Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
5) SAP ERP - Kaynak Planlama Yönetimi dir.
SAP İş Paketi, SAP NetWeaver'a bağlıdır. NetWeaver, SAP uygulamaları için geliştirme, yürütme ortamı sağlar ve özel geliştirmeler için diğer uygulamalar ve sistemler ile entegrasyon içerisindedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder