22 Ocak 2017 Pazar

SAP'de Depolama Alanı Oluşturma İşlemi




Depolama Bölgesi Oluşturma 

    Bu yazımda SAP MM ve SD modüllerinde mevcut olan depolama bölgesi oluşturma işlemini adım adım  anlatmaya çalışacağım. Antrepolar bitmiş ürünler, yarı mamul ürünler, eşyalar, hurdalar ve malzemelerin depolandığı organizasyon biriminin önemli bir parçasıdır. Antrepolar, ağırlıklı olarak SAP SD ve MM modülleri tarafından uygulanmaktadır.  Antrepolar, depolama bölgeleri olarak kullanılmaktadır. 
 Şirketler genellikle antrepolarını, sevkiyat bölgelerinin yakınlarına kurarlar. Her işlem yani antrepolardaki mal hareketleri SAP R/3 sisteminde kaydedilir ve izlenebilmektedir. 
   SAP'de antrepo oluşturmak için adımlar şu şekildedir:


Adım 1: Komut satırına "SPRO" işlem kodu girilir ve enter(girişe) basılır.



Adım 2: Uygulama yürütme ekranı üzerindeki "SAP Reference IMG" simgesi seçilir.



Adım 3: Aşağıdaki görülmekte olan yol izlenerek, faaliyet antrepo numarası seçilir.


   SAP Customizing Implementation Guide -> Enterprise Structure -> Definition -> Logistics Execution -> Define, Copy, Delete, Check Antrepo numarası.


Adım 4: Aşağıda görüldüğü üzere, uygulama ekranı üzerinde bulunan antrepo numarası tanımlama adımı seçilir.




Adım 5: "Antrepo sayısı tanımlama" değişim ekranında: SAP'de yeni antrepo oluşturmak için yeni veri girişleri sekmesi üzerine tıklanır.



Adım 6: Yeni veri girişleri ekranında, aşağıdaki bilgiler güncellenir:

WhN: SAP'de Antrepo numarası tanımlama alanına, bir numara girilir.

Warehouse no. Description( Antrepo Tanımlama): Antreponun açıklama kısmı güncellenir.



Adım 7: Kurumun gereksinimlerine göre, antrepo numaralarını oluşturduktan sonra, kaydet butonu üzerine tıklanır ve yapılandırılan detaylar kaydedilir.
  Artık uyarlama talep numaramızı sorgulayabilir, talep numaramızı seçebilir ve verilerimizi kaydedebiliriz.
  Antrepo numaralarımız başarılı bir şekilde, SAP lojistik faaliyetlerini yürütmek için oluşturulmuştur.



Sürçi Lisan Ettiysem Affola.
Saygılar
Mustafa Güven





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder